מומחה חניכיים – כל מה שעליכם לדעת

מומחה חניכיים – כל מה שעליכם לדעת

מחלת חניכיים היא אחת מבעיות השיניים הנפוצות ביותר. היא יכולה לגרום לריח רע מהפה, לאובדן שיניים ואפילו לבעיות לב. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, הגיע הזמן לפנות לרופא חניכיים. מומחה לחניכיים, הוא רופא שיניים המתמחה באבחון וטיפול בבעיות חניכיים. על רופא השיניים ללמוד 3 שנים נוספות מעבר ללימודי רפואת השיניים הרגילים ולעבור מבחן הסמכה מטעם משרד הבריאות.

באילו מחלות חניכיים מטפל מומחה חניכיים ומהם התסמינים שלהן?

מחלות החניכיים הן זיהומים המשפיעים על הרקמה הרכה של החניכיים ועלולים להתפשט לעצם הלסת. הם נגרמים משילוב של זיהום חיידקי ותגובה מוגברת של מערכת החיסון. חיידקים בפה משגשגים באזור בו מצטברים רובד ואבנית, ואם לא מסירים אותם באופן קבוע הם עלולים לגרום לדלקת.

מחלת חניכיים יכולה לגרום לאדמומיות, נפיחות ודימום בחניכיים. זה יכול גם לגרום לריח רע מהפה, כאב בעת לעיסה ושיניים רפויות. אם יש לך אחד מהתסמינים הללו, עליך לפנות למומחה חניכיים או רופא חניכיים בהקדם האפשרי. מחלת חניכיים היא מצב חמור שעלול להוביל לאובדן שיניים, ולכן חשוב לקבל טיפול מוקדם.

בהמלצת מומחה לחניכיים, ניתן למנוע בעיות מסוג זה, על ידי דאגה להיגיינת פה טובה, שכוללת צחצוח, שימוש בחוט דנטלי ובדיקות שיניים קבועות ותקופתיות. ניתן לטפל במחלת חניכיים גם באמצעות אנטיביוטיקה, אבנית והקצעת שורשים (ניקוי עמוק), או ניתוח.

מהם הסימנים והגורמים למחלות חניכיים?

מומחה חניכיים מגלה מחלת החניכיים, הנקראת גם מחלה פריודונטית, שהינה זיהום חמור של החניכיים שעלול לפגוע בעצם התומכת בשיניים. מחלת חניכיים נחשבת למחלה "שקטה", עד לרגע שהיא הופכת לחמורה. קשה לגלותה משום שהיא אינה כואבת. פעמים רבות מתגלה דלקת חניכיים, כמחלת חניכיים מאובחנת, רק בבדיקה שגרתית פשוטה ללא כל אינדיקציה מהמטופל. אבל יש מספר סימנים היכולים להצביע על מחלת חניכיים שחשוב לזהות, אלה כוללים:

  • רגישות למזון קר או חם.
  • שינויים בצבע החניכיים, מוורוד בהיר לאדום.
  • ריח לא נעים מהפה.
  • נפיחות של החניכיים.
  • דימום בזמן צחצוח שיניים.
  • דלקת במצב מתקדם יכולה לגרום גם לנסיגת חניכיים, מרווחים בין השיניים, כאבים בזמן לעיסה, דימום בזמן אכילה ומראה שיניים מוארך ולא אסתטי.

לסיכום, ישנן שתי מחלות עיקריות פוגעות בחניכיים: פריודונטיטיס ודלקת חניכיים, ובכל אחת מהן מומחה חניכיים הוא הכתובת הנכונה. דלקת חניכיים היא מחלת חניכיים בשלב מוקדם הגורמת לאדמומיות, נפיחות ודימום בחניכיים. פריודונטיטיס היא מחלת חניכיים מתקדמת יותר שעלולה להרוס את העצם סביב השיניים.  אם לא משתמשים באופן קבוע בטכניקות צחצוח יסודי וחוט דנטלי, שכבת הלכלוך מתקשה לאבן שן. אבנית מעודדת דלקת חניכיים ומקלה על חיידקים לחדור למחזור הדם שלך ולגרום לזיהומים בכל הגוף. באם הנך סובל מאחד או יותר מהתסמינים שתוארו, חושב שיש לך אחת מהמחלות הללו, הקפד לפנות למומחה החניכיים שלך, לטיפול בהקדם האפשרי.