מתי כירורג שד הוא הכתובת הנכונה? 

מתי כירורג שד הוא הכתובת הנכונה? 

למרות שהמודעות לנושא של סרטן השד וגילוי מוקדם כבר הרבה יותר גדולה לעומת העבר, עדיין לצערנו לא כל הנשים נבדקות. חשוב להבין: מדובר על מחלה שאם לא מגלים אותה בזמן, אכן עלולה להיות הרסנית. לעומת זאת, נשים שכן בוחרות להגיע אל כירורג שד ולהיבדק על בסיס קבוע בהחלט יכולות להציל את חייהן. לכן, כאשר שואלים את השאלה מתי כירורגים מקצועיים לשד הם הכתובת הנכונה, התשובה לכך ברורה: תמיד. כלומר, כירורג בתחום השד הוא איש מקצוע שיכול, לפני הכול, לבצע בדיקה. הוא יכול גם לנתח את תוצאות הבדיקות האחרות שבוצעו, והוא יכול להמליץ גם על טיפולים שונים במקרה הצורך. מעבר לכל אלה, כירורג שד הוא גם אדם שיכול לבצע ניתוחים כמו כריתת שדיים וכדומה.

איך לבחור כירורג שד? 

בין אם עשיתן בדיקות וברור לכן שיש בעיה ובין אם לא, טבעי שתשאלו: לאיזה כירורג בתחום השד כדאי לפנות? האם באמת כל איש מקצוע בתחום הזה יוכל לבצע בדיוק את אותה בדיקה ואת אותו טיפול במידת הצורך? התשובה היא בפירוש לא. ממש כפי שקורה בכל תחום אחר בחיים שלנו, אנחנו רואים שגם כאן יש אנשי מקצוע טובים ומומלצים יותר מאחרים. לכן טבעי שתשאלו את עצמכן: איך בכל זאת בוחרים? הרי אם מדובר על עניין כל כך חשוב שיכול להיות גם מציל חיים, ברור שאין כאן מקום לפשרות. זו בדיוק הסיבה שבגללה, אם אתן יכולות להשקיע כמה רגעים כדי לבחור את איש המקצוע הנכון לכן, כדאי שתעשו זאת. לא כל כירורג שד יודע את העבודה ולא כל רופא הוא רופא מוכשר שתוכלו לסמוך עליו. לכן, אם הבריאות שלכן חשובה לכן יותר מהכול, ובצדק, כדאי יהיה לבחור את הרופא שיש לגביו הכי הרבה המלצות. רק כך תוכלו להבטיח שאתן יכולות לישון בשקט ושיש לכן באמת על מי לסמוך.

החשיבות של בדיקות תקופתיות באופן קבוע ושגרתי 

מעבר לכך שצריך לפנות אל רופא מתאים כשיש בעיה, חשוב מאוד גם להיבדק על בסיס קבוע. ממש כפי שצריך לפנות אל רופאת נשים לצורך בדיקות שונות, כך קורה גם  לגבי כל מה שקשור לכירורג שד. יש לבצע, למשל, ממוגרפיה על בסיס קבוע ועוד שלל בדיקות אחרות. זה נכון שלקבל בשורה מרה שיש בעיה זה מצב קשה, אך זה יכול להציל חיים אם זה יקרה בזמן. היום זו כבר לא רק סיסמה, שכן בימינו, ועם המצב שאליו הרפואה הגיעה, גילוי מוקדם יכול לשנות את התמונה. לכן רצוי לעשות סקר שוק קצר עוד היום ולבחור את הרופאים שאליהן אתן ניגשות. אם תקפידו להיבדק בצורה עקבית, אין ספק שתהיו עם היד על הדופק. נשים רבות הצליחו בצורה כזאת להציל את חייהן ולכן רצוי להתרגל להיבדק תמיד.