כמה זמן לוקח לאלף כלב?

כמה זמן לוקח לאלף כלב?

מי שלא בקיא בעולם הכלבים ואימץ כלב, וודאי היה רוצה לדעת תוך כמה זמן הוא יוכל לאלף אותו ומהם שלבי התהליך. במאמר הבא נסביר על אילוף כלבים ותוך כמה זמן כלב שלכם יהיה מאולף.

מהו אילוף כלבים?

אילוף כלבים הוא למעשה לימוד של הכלב שלכם על התנהגותו בסביבת בני האדם. לא כל הכלבים מבויתים ולכל כלב יש את ההתנהגויות שלו. חלקן נובעות מהאופי המולד שלו וחלקן ממצבים שחווה כמו משפחה שהתנהגה אליו פחות יפה, חס וחלילה התעללות או עיזבון לא משפחה ולפעמים פשוט חוסר גבולות. כשכלב מגיע לטריטוריה חדשה, בין אם מדובר בכלב בוגר או בגור, הוא יבחן את המקום והסביבה וכל עוד לא אילפו אותו למשהו מסוים, הוא יתנהג כפי שהוא רגיל. אם הוא רגיל לישון על מיטות של אנשים, כשהוא יגיע אליכם הביתה, ללא אילוף וגבולות, בסבירות טובה שהוא יעלה לכם על המיטה. כדי שהכלב יבין מה מותר לו ומה אסור הוא חייב גבולות ואת הגבולות האלו לומדים באמצעות קורס אילוף כלבים במרכז .

האם ניתן לאלף כל כלב?

כן! כל כלב ניתן לאלף בתנאי שמתאימים עבורו את שיטת האילוף הנכונה לאופי שלו. אי אפשר לאלף גור כלבים קטן כמו שמאלפים כלב זאב גדול. לכל אחד מהם יש מאפיינים שאיתם עובד המאלף כדי ללמד את הכלב את הגבולות שהוא זקוק להן. אם ניקח לדוגמא את כלב הזאב. זהו כלב שהאופי שלו הוא לחיות בלהקה ולכן יש לשקול אילוף שלו בקבוצה. אך אם ניקח את הזן שנקרא כלב כנעני, זהו כלב שרגיל לחיות בחוץ, לבד ולסמוך על עצמו ולכן דרך האילוף הנכונה עבורו תהיה לא בקבוצה. איך מתאימים את שיטת האילוף אל הכלב? פה יש צורך באיש מקצוע מהתחום. מאלפים מכירים מגוון סוגי כלבים, מכירים את האופי שלהם ויודעים להתאים את הקורס הנכון עבורם. מאלף מקצועי יוכל להמליץ לכם על המסגרת הנכונה עבור הכלב שאימצתם.

כמה זמן לוקח אילוף כלבים?

אילוף לא לוקח יום וגם לא יומיים. זהו תהליך שעל הכלב לעבור, לפעמים אתכם ולפעמים לבד. כל שיעור יעבוד המאלף על רכישת הרגל חדש ואתם תשלימו את התרגול עם הכלב גם בבית. לאילוף יש כמה רמות ואתם יכולים להגדיר יחד עם המאלף את המטרה ועם השיעורים להשיג אותה. השגת המטרה מורכבת משיתוף פעולה שלכם יחד עם המאלף ועם הכלב כמובן.