6 טיפים לשמירה על כיסוי מושב הרכב שלכם

6 טיפים לשמירה על כיסוי מושב הרכב שלכם

כיסוי מושבים לרכב מיועד להגנה על ריפוד המושב המקורי מפני גורמים מזיקים. הכיסויים מאריכים גם את תקינות המושבים המקוריים לטווח הארוך, לצד שמירת הערך הכולל של המכונית.

אביזרים נוספים אלה יכולים אפילו להגביר את הנוחות הכללית של הנהגים והנוסעים כאחד, ומאמר זה מציג כמה טיפים חשובים שמומלץ לנקוט בהם להגנה על כיסויי המושבים כך שהם ייראו חדשים כמו ביום שבו הרכב נרכש לראשונה.

1. הסרת כיסוי מושבים לרכה

הטיפ הראשון לניקוי ותחזוקה של כיסויי מושבי הבד לרכב הוא הסרתם, כדי לשטוף ולהשרות אותם במים עם סבון. לאחר הסרת הכיסויים, יש להקפיד לנקות ריפודים לרכב מחלקיקי פסולת שנשארו עליהם.

2. שאיבת והברשת המשטח

הטיפ הבא שיש לנקוט בו במהלך ניקוי ותחזוקה של כיסויי מושבי הרכב הוא שאיבת פני השטח שלהם. כל האבק, הלכלוך ושאר הפסולת צפויים להיות מסולקים בוואקום, מה שיעזור להגנה על כיסויי מושב הרכב לטווח הארוך.

אם חלקיקים עדיין תקועים באזורים מסוימים של כיסוי מושב לרכב, יש להמשיך את הניקוי עם מברשת זיפים רכה.

3. שטיפה במים קרים

לאחר הסרת כל האבק, הלכלוך ושאר הפסולת, מגיע השלב של שטיפת כיסויי מושבי הרכב במים קרים, כדי להסיר את הלכלוך ושאר האלמנטים שעדיין נמצאים עליהם. יש להימנע משימוש בנוזלי ניקוי, חומרי ניקוי או ממיסים, מכיוון שהם עלולים להזיק לכיסויים.

4. ייבוש כיסויי המושבים

לאחר שטיפת כיסויי מושבי הבד במים, מגיע שלב הייבוש במגבת נקייה. אפשר גם להשאיר אותם תלויים לזמן קצר עד שהם יתייבשו לחלוטין. יש להימנע מייבוש במייבש כביסה או ניקוי, וגם להימנע מהלבנת הכיסויים, כדי למנוע נזקים.

5. ניקוי כיסויי עור

חשוב לבצע ניקוי כיסויי עור של מושבי רכב אצל אנשי מקצוע שמספקים שירותים אלו, או לנקות את הכיסויים עם סבון עדין וייבוש עם מטלית רכה ולחה. מומלץ לנקות שטח קטן בכל פעם ולאחר מכן לשטוף את הכיסוי עם מטלית נקייה ורטובה.

יש לחזור על התהליך עד שכל הסבון הוסר, ולייבש את הכיסוי עם מטלית יבשה. ניתן גם למרוח חומר מגן, אשר יגן על העור ויאפשר להסיר את הכתמים בקלות.

6. ניקוי כיסויי בד

אם כיסויי הרכב שלכם הם מבד, ניתן לבחור בחומר ניקוי לכל מטרה להסרת כתמים, או להשתמש בחומר לניקוי שטיחים ובמברשת בינונית-נוקשה. ניתן להפעיל מעט לחץ אם הכתמים קשים יותר. בעזרת מטלית סופגת, יש לספוח את המשטחים על מנת להוביל לייבוש תקין ומהיר.

בשורה התחתונה, כדאי להתייעץ עם המומחים בתחום

אם יש לכם שאלות שנוגעות לתחזוקת כיסוי מושבים לרכב, אל תהססו לפנות אל המומחים בתחום שמייצרים ומשווקים אביזרים לרכבים, ומספקים גם שירותי תחזוקה.

צוות שירות הלקוחות של החברה יענה על שאלותיכם ויציע שירותים מקצועיים להגנה על רכבכם ותחזוקתו במצב תקין לטווח הארוך.