האם נדל"ן זו ההשקעה הטובה ביותר כיום?

האם נדל"ן זו ההשקעה הטובה ביותר כיום?

מחירי הנדל"ן נוסקים לגבהים שמזמן לא הכרנו כאן בארץ ואנשים מתקשים ברכישה של דירות וגם בהשכרה שלהן. עם זאת, מי שמצליח לרכוש דירה, הופך אותה לנכס שהוא יכול להשכיר ולמנוף את ההשקעה, אך האם יש אנשים שיסכימו להשכיר את הנכס במחיר הגבוה? אפשר לומר שמדובר בגלגל שאינו נגמר ועם החלפת הממשלות שמתרחשת באופן קבוע, אנשים לא ממש יודעים מה יהיה ואיך יהיה ואם באמת נכון לרכוש דירה או לשים את ההון שצברתם בפיקדון בינתיים? אנשים למעשה מתלבטים מה יותר שווה להם? רכישת דירה או פיקדון של הכסף? בכתבה הבאה נדבר על הסוגיה הזו.

למה נדל"ן הוא עדיין ההשקעה הטובה ביותר?

מחירי הנדל"ן באמת עולים גבוה כבר כמה שנים ובינתיים לא רואים שהבועה מתפוצצת. ואם היא תתפוצץ, בכמה ירדו מחירי הדירות? האם מי שקנה דירה במחיר מסוים, כשהשוק ירד הוא יהיה מופסד? אז בעניין זה יש לומר, כי סביר להניח שהשוק עוד ירד ואחר יעלה ושוב ירד כי זה טבעו של שוק חופשי, אך אם מסתכלים בטווח הארוך, מי שיהיה לו נכס ביד, הוא יהיה קיים עבורו בכל זמן נתון, גם כשערכו יעלה וגם כשערכו ירד. יזם הנדל"ן אפי שקדי ממליץ לרכוש דירות בפריפריה כהשקעה יחסית קטנה יותר מנדל"ן במרכז לדוגמא.

האם ההשקעה בפריפריה הינה השקעה באמת טובה?

בעבר הלא רחוק, הפריפריה הייתה דיי שוממת. כיום, כאשר מחירי הנדל"ן עלו פלאים וגם הצפיפות בערים הנחשבות, הרי שהפריפריה הופכת לפנינת נדל"ן מצוינת שרבים נוהרים אליה. זה התחיל עם המחיר הנמוך, עבר לרצון לגור במקום יותר שקט מהמרכז וכיום אין ספק שמדובר בהשקעה מצוינת וברת השגה.

האם ערך הדירה גבוה כמו במרכז?

בעניין זה חשוב להבין שערך הדירה תלוי במחירים של אותו אזור. ברור שבפריפריה כיום הערך של הדירות נמוך יותר מהערך של דירות במרכז, אך הוא יהיה תמיד בהתאם להשקעה שלכם. כלומר, אתם תשקיעו כסף לפי ממוצע העלות של דירות באותו אזור ולא כמו דירות בתל אביב או רמת לדוגמא. כך למעשה עובד נדל"ן ויש צורך לזהות את אותן ההזדמנויות ולנצל אותן בזמן.

לסיכום, האם נדל"ן זו ההשקעה הטובה ביותר כיום? אז אם מסתכלים על כך בטווח הארוך, אפשר לומר שכן, בהחלט! מי שיעשה צעד לרכישת דירה, יכול להיות רגוע שיש בידיו נכס שהוא שלו.