איך בוחרים השקעת נדל"ן איכותית?

איך בוחרים השקעת נדל"ן איכותית?

ההשקעה הכי בטוחה כיום היא השקעה בנדל"ן. העובדה שיש לך נכס משלך שאתה יכול לגור בו או לחילופין להשכיר אותו, מאפשרת לך לדעת שיש לך משהו שמשול לכסף אבל הוא מוחשי, ניתן להשכרה או למכירה. נשאלת השאלה, האם כל השקעה בנדל"ן היא השקעה טובה? אז זהו, שלא כל השקעה היא כזו ויש לדעת איך לבחור נכון השקעות נדל"ן איכותיות. במאמר הבא נדבר איך תדעו שזו השקעה נכונה וטובה.

בדיקת צרכים

הדבר הכי חשוב כאשר מחפשים השקעות בנדל"ן הוא לבדוק ולבחון האם ההשקעות שאתם רואים הן כאלו שמותאמות צרכים. למה הכוונה? עליכם לשאול את עצמכם תמיד את השאלה, האם זהו נכס ששווה להשכיר אותו ומתי שהוא למכור אותו. עליכם לענות על השאלה הזו בכנות ולקחת בחשבון את כל הצרכים של האדם הממוצע. ומהם אותם צרכים? ניתן לחלק אותם לצרכים פנימיים וצרכים חיצוניים.

צרכים חיצוניים

צרכים חיצוניים הינם צרכים הקשורים בסביבת הנכס. עליכם לבדוק שהנכס נמצא בשכונה טובה ובקרבה לשכונות טובות. כמו כן, עליכם לבדוק מה יש בסביבת הנכס. האם יש בסביבה סופרים, גנים, אזורי פנאי, יציאה מהירה לכבישים מרכזיים? כל אלו חשובים עבור האדם הממוצע ולכן יש לבחון שזה אכן קיים.

צרכים פנימיים

צרכים פנימיים הינם כל הדברים הקשורים לדירה עצמה. בדקו מי הדיירים שגרים בסמוך לדירה, בדקו איך נראה הלובי, בדקו את גדול החדרים, מעליות, ועד בית, דוד שמש וכל מה שהופך דירה למקום נוח ויעיל לגור בו. ככל שיהיו בדירה כל הדברים החשובים למגורים מוכבדים, כך היא תהיה השקעה יותר טובה ויותר מניבה וגם יהיה לכם יותר קל להשכיר אותה או למכור לאחר מכן.

כמה מכרו דירות באזור בתקופת הקנייה

עוד דבר שחשוב לבדוק, כמה עולה דירה ממוצעת באותו אזור. אפשר להיכנס לאינטרנט ולבדוק כמה מכרו דירות דומות באותו זמן ואף ללכת כחצי שנה עד שנה אחורה ולבדוק את הנתון הזה. המידע הזה ייתן לכם ידע על עליית המחירים באזור וכמה הנכס שתקנו שווה כעת וכמה הוא עשוי להיות שווה בעוד חצי שנה. כמובן שזו הערכה, אך בדרך כלל מדובר בהערכות יחסית בטוחות.

לסיכום, השקעות נדל"ן מניבות מחפשים ובודקים לפי צרכים. דירה שעונה על הצרכים החיצוניים והפנימיים, היא דירה ששווה להשקיע בה. כמו כן, מבדיקות פשוטות וקצרות, ניתן להבין האם ההשקעה גם מניבה עתידית.